Koncept boja proti varroáze kyselinou mravčou podľa Beckera

Napísal Jaroslav Stoklasa v . Zaradené v Nezaradené, Pre členov, Včelie choroby, ZOOTECHNIKA - Lieky, prípravky, dezinfe

0
0

Rád by som predstavil postup liečenia varroázy pomocou KM a odporúčal ho včelárom, ktorý sa sťažujú na vysoké straty včiel kvôli varroáze alebo pre iné neznáme príčiny a radi by von z toho bludného kruhu.

Značky: ,

Trackback from your site.

Komentáre (6)

  • Karáč

    |

    0

    0

    Cítite sa bezradne, keď klieštik ničí Vaše včelstvá? Chcete už konečne mať klieštika pod kontrolou?

    Našim zariadením sa to dá dosiahnuť.

    Zariadenie využíva dávno známy fakt, že včely a klieštik majú rozdielnu citlivosť na teplo. Riešením je hypertermia.

    Vlastnosti zariadenia:

    – liečba prebieha v plodisku
    – zabíja klieštika na včelách aj plode
    – nepoškodzuje včely, plod ani vajíčka
    – úplne nahrádza chémiu
    – dá sa použiť kedykoľvek v priebehu sezóny

    Naše zariadenie dokáže liečiť varroázu natoľko účinne, že môžete prestať s chemickým ošetrovaním.

    Podrobnejšie na http://www.hivet.sk/varroaza

    Odpovedať

  • turcani

    |

    0

    0

    Trochu kostrbatý preklad, posledná pripomienka, egreš kvitne obyčajne 1.4, čo je pozde, ja som naučený prezrieť včelstvá vždy vtedy, keď je teplota stúpne nad 14-16°, včelár musí poznať stav svojich včiel, pretože ak to treba tak zasiahne. A navyše moja skúsenosť hovorí, že krátka návšteva vo včelstve včelám neškodí.

    Odpovedať

  • jame

    |

    0

    0

    Ku správnemu pochopeniu účinkov rôznych látok v mikrosvete včiel poznamenávam len to , že včely majú ošetrené pôsobenie vírusov a baktérií najmä propolisom a začína to vo včelej buňke pred položením vajíčka , na tejto úrovni KM nepôsobí . Mravce používajú na tento účel pliesne , ale proti väčším parazitom selektívne a cielene požívajú prípad od prípadu KM . Len na tento účel sa má cielene a časove obmedzene aplikovať KM pri včelách (klieštik je parazit , nič iné) . Ak si niekto predstavuje , že KM má pôsobiť stabilne proti vírusom a podobne u včiel , tak je dosť vedľa . Mravce sú schopné priamo striekať KM na votrelcov a takto sa ich zbavujú . Pôsobenie rôznych látok vo svete hmyzu je špecifické a treba si dať tú námahu to pomenovať a rozlíšiť .

    Odpovedať

  • jame

    |

    0

    0

    Ku spôsobu aplikácie poznamenávam , to čo som uviedol už v inom vlákne : K použitiu Nasenheidera by som si dovolil tvrdiť , že jeho umiestnenie naboku plodiska nie je vhodné a tiež koncentrácia 60% je nepostačujúca . Jadrom úspechu je dostať liečivo do každej uličky , ku každej buňke v účinnej koncentrácii a tu sa treba hrať s detailami a práve preto je vhodnejšia koncentrácia okolo 70% , pretože tá zaistí pri malom lokálnom znížení ešte potrebnú 60% koncentráciu aj v uličkách , kde sa dostane menej pár KM . KM je potrebné aplikovať zhora vzadu , aby priamo včely pri snahe vyvetrať úľ od KM , túto ťahali s výparmi cez uličky von letáčom . Ak sa spoľahnete na stabilnú teplotu v úli odpadnú meditácie o teplote aplikácie . Ako aplikátor postačí aj kuchynská hubka vhodne umiestnená na horných latkách . Jednoduchá aplikácia , zaručená účinnosť , len trochu dôslednosti a premyslenej aplikácie po skončení znášky , tak aby ostala minimálne porušená zimná generácia . Mne to vychodí na najlepší v súčasnosti dostupný prostriedok .

    Odpovedať

  • jame

    |

    0

    0

    Na kyseline mravčej je najzaujímavejšie to , že ju nevytvorili “tzv vedci” , ktorí vedia všetko možné , len to nestihli dostatočne overiť , či ich výmysel nakoniec viac škodí , alebo osoží . KM vytvoril hmyz , ktorý počas miliónov rokov overil aj všetky účinky a na sebe . Použitie KM proti parazitom je presne ten účel na ktorý využívajú KM mravce aj napr. vtáci a prišli na to sami bez vedcov a včelárov . Treba sa učiť pozorovaním prírody , tak to robili aj vedci , kým sa nezavreli do laboratórií a nezačali byť múdrejší ako príroda . Teda v racionálnej miere KM asi včelám nebude škodiť , pokiaľ neprídu “chytrí” včelári na to , žeby mala byť v úli celý rok . To asi nebude ono . Ukazuje sa , že jedna presne cielená aplikácia stačí , len tu treba vedieť aj rozmýšľať o detailoch aplikácie a dať si tú námahu – pochopiť a účinne použiť , preto aby použitie bolo len prospešné a nie škodlivé .

    Odpovedať

  • MilanBencúr

    |

    0

    0

    Na a v ľudskom tele sedia baktérie a roztoče, ktoré nás chránia pred infekciami. Vlastne väčšina mikróbov žijúcich na a v nás nás chráni. V ľudskom pupku našli 1500 druhov mikróbov. Asi 4 kilogramy telesnej hmotnosti človeka sú mikróby žijúce na i v ľudskom tele. Podobne je to s včelím organizmom. Roztoče, huby, plesne, baktérie žijúce v úli posilňujú imunitný systém včelstva. Včelár nesmie včelí organizmus oslabovať kyselinou mravčou a inými syntetickými prípravkami, ktoré ničia pre zdravie včelstva prospešné mikroorganizmy. V tom spočíva prednosť tých organických spôsobov ošetrovania včelieho organizmu, ktoré zachovávajú mikroflóru a mikrofaunu v úli.

    Odpovedať

Zanechať komentár